ایمپلنت در اندیشه

ایمپلنت در اندیشه

ایمپلنت در اندیشه – یکی از جایگزین‌ های بسیار مناسب برای دندان مصنوعی و ریشه‌ های دندان ایمپلنت است. ایمپلنت ها به‌ عنوان یک پایه قوی برای دندان‌ های ثابت و دائمی استفاده می‌ شوند. این ایمپلنت ها سازگاری زیادی با بدن افراد دارند؛ زیرا از جنس تیتانیوم خالص هستند. از یک میله باریک در ساخت آن‌ ها استفاده‌ شده که داخل استخوان فک قرار می‌ گیرد. به‌ طور کلی باید بگوییم که بهترین جایگزین برای دندان‌ های از دست‌ رفته ایمپلنت است؛ زیرا ماندگاری بسیار بالایی دارد و به‌ صورت دائمی استفاده می‌ شود. اگر ساکن اندیشه هستید و می‌ خواهید ایمپلنت انجام دهید، در ادامه همراه ما باشید تا با نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

 

زمان انجام ایمپلنت دندان در اندیشه چقدر است؟

در حالت عادی برای جایگذاری ایمپلنت نیاز به چند ماه زمان است تا بتوان دندان ایمپلنت را در جای درست قرار داد. پس‌ از کاشت ایمپلنت باید به استخوان فرصت داد تا رشد کند و با ایمپلنت جوش بخورد. اگر این زمان رعایت نشود ایمپلنت ثبات کافی را ندارد و نمی‌ تواند فشار فک را تحمل کند؛ در نتیجه باید ۳ تا ۶ ماه برای این فرایند زمان در نظر گرفت که پس‌ از این مدت دندان به‌ درستی در جای خود قرار می‌ گیرد. برخی از بیماران پیش‌ از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارند که لازم است چند ماه نیز برای جوش خوردن پیوند و آماده شدن استخوان برای کاشت ایمپلنت نیز صبر کرد. در برخی موارد که استخوان شرایط خوبی دارد، می‌ توان همزمان با پیوند استخوان ایمپلنت را جایگذاری کرد.

همچنین برخی از بیماران شرایط کاشت ایمپلنت فوری را دارند که تمامی مراحل درمان طی یک روز انجام می‌ شود و در همان روز ایمپلنت برای بیمار جایگذاری خواهد شد و سپس روکش دندان روی آن قرار می‌ گیرد تا زیبایی دندان‌ های فرد تکمیل شود. لازم به ذکر است که این روش فقط برای زیبایی کاربرد دارد و نمی‌ توان برای جویدن از آن استفاده کرد. اگر می‌ خواهید بدانید که ایمپلنت فوری برایتان مناسب است یا نه حتماً تحت‌ نظر متخصص ایمپلنت در اندیشه قرار بگیرید تا متناسب با سلامت دهان و دندان شما بهترین انتخاب را داشته باشد.

 

مزایای ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت در اندیشه به‌ عنوان یک روش موفق و پرهزینه محسوب می‌ شود که بیمار باید پیش‌ از انجام آن نسبت‌ به مزایای درمانی و نتیجه نهایی آن آگاهی کامل داشته باشد. اگر مزایای این روش را بدانید با انگیزه بیشتری برای استفاده از آن اقدام می‌ کنید. مهم‌ ترین مزایای ایمپلنت شامل موارد زیر هستند:

  • زیبایی دندان‌ ها و چهره فرد با جایگزینی دندان از دست‌ رفته افزایش پیدا می‌ کند.
  • دیگر به دندان‌ های مجاور به‌ خاطر خالی بودن فضای کنار آن‌ ها فشار و آسیب وارد نمی‌ شود.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • تکلم و صحبت کردن فرد بهتر خواهد شد.
  • با انجام این روش از لثه مراقبت می‌ شود و احتمال تحلیل لثه کاهش پیدا خواهد کرد.
  • فرد اعتماد به‌ نفس خود را به دست می‌ آورد.
ایمپلنت در اندیشه
ایمپلنت در اندیشه

هزینه کاشت ایمپلنت در اندیشه

کاشت ایمپلنت در افراد مختلف قیمت متفاوتی دارد؛ زیرا هزینه کاشت ایمپلنت متناسب با مراحل درمان خواهد بود. معمولاً عوامل زیر تعیین‌کننده هزینه درمان کاشت ایمپلنت هستند:

  • دفعات مراجعه به متخصص ایمپلنت
  • هزینه های مربوط به عکس برداری و آزمایش های دیگر
  • هزینه داروها و تسهیلات کلینیک
  • تکنولوژی ها و تجهیزات مورد استفاده
  • درمان های جانبی
  • نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع مواد پیوندی
  • تعداد ایمپلنت دندان
  • جنس ایمپلنت، اباتمنت و روکش دندان دو مرحله ای یا یک مرحله ای بودن جراحی ایمپلنت دندان

هزینه این درمان برای انواع بیماران نسبت‌ به سلامت و دهان و دندان متفاوت است اما در کلینیک صدف شما می‌ توانید با استفاده از بیمه درمانی خود بهترین خدمات درمانی را دریافت کنید.

 

علت تفاوت قیمت در کلینیک های مختلف دندانپزشکی چیست؟

در کلینیک های مختلف قیمت ایمپلنت متفاوت است؛ زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • برند و کیفیت لوازم مختلف مورد استفاده متفاوت بوده و به‌ همین خاطر قیمت آن‌ ها یکسان نیست. هر چه کیفیت بهتر باشد، قیمت خدمات ایمپلنت نیز بیشتر می‌ شود.
  • فقط هزینه بخشی از درمان لحاظ می شود و باقی مانده مبلغ را پس گذاشتن روکش اعلام می کنند.

چه کسانی می توانند ایمپلنت کنند؟

فقط افرادی که شرایط انجام ایمپلنت در اندیشه دارند، می توانند از این روش استفاده کنند؛ بنابراین تشخیص نهایی برعهده متخصص است که روش انجام کاشت دندان را مشخص کند‌. معمولاً موارد زیر می‌ توانند در بررسی شرایط کمک کنند و نشان دهند که ایمپلنت برای چه کسانی مناسب‌ تر است.

  • فرد دچار بیماری‌ های که با ایمپلنت در تضاد هستند، نباشد.
  • بیمار به‌ خاطر نداشتن دندان در صحبت کردن و غذا خوردن مشکل داشته باشد.
  • نتوان برای جایگزینی دندان از دست‌ رفته از دندان مصنوعی استفاده کرد.
  • بیمار مصرف مواد مخدر و سیگار نداشته باشد.
  • کسانی که به‌ صورت کامل یک یا چند دندان را از دست داده باشند.
  • شرایط فک برای قرار دادن پایه ایمپلنت مناسب باشد.
  • بافت لثه و دهان سالم بوده و عفونت نداشته باشد.

 

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام ایمپلنت در اندیشه با یکسری محدودیت ها همراه است که برای بسیاری از افراد مناسب نیست. کسانی که دچار دیابت، فشار خون، بیماری‌ های قلبی، مبتلایان به سرطان و… هستند، نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند. در این وضعیت حساسیت بالاست و باید تمام مدارک پزشکی بیمار با دقت بررسی شود.

 

سن مناسب ایمپلنت چقدر است؟

برای انجام ایمپلنت در اندیشه با محدودیت سنی نیز مواجه هستیم. افراد بین ۱۸ تا ۲۲ سال بخاطر کامل شدن فرایند رشد می توانند از این روش درمان استفاده کنند. حتی برای سن های بالاتر نیز نتایج رضایت بخش بوده است.

 

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

به‌ طور کلی از ایمپلنت بیش‌ از ۲۵ سال می‌ توان استفاده کرد. به‌ همین علت است که جزء راهکارهای دائمی برای جایگزینی دندان‌ های از دست‌ رفته محسوب می‌ شود. در حالی‌ که روش‌ های دیگر مثل دندان مصنوعی بین ۵ تا ۱۵ سال دوام دارند. در برخی موارد ایمپلنت هیچگونه نیازی به تعویض نخواهد داشت.

ایمپلنت در اندیشه
ایمپلنت در اندیشه

مراقبت های بعد از ایمپلنت

ساعت‌ های ابتدایی پس‌ از انجام ایمپلنت در اندیشه باید بیمار استراحت کند و از انجام فعالیت‌ های سنگین خودداری کند. همچنین یک کیسه یخ روی محل جراحی قرار بگیرد و هر ۱۰ دقیقه به‌ طور متناوب این کار انجام شود تا ۲۴ و ۴۸ ساعت نیاز به گذاشتن یخ بوده و پس‌ از آن لازم است یک حوله گرم روی محل درد قرار دهند. اگر درد زیاد باشد بیمار می‌ تواند از داروهای ضد درد استفاده کند که باید حتماً توسط پزشک تجویز شود. همچنین نباید نوشیدنی‌ های داغ مثل چای استفاده شود.

 

در صورت آلرژی به فلز، می‌ توان ایمپلنت انجام داد؟

این افراد نیز می‌ توانند از کاشت دندان و ایمپلنت در اندیشه استفاده کنند در انتخاب نوع جنس ایمپلنت باید دقت داشته باشند. اگر تشخیص دهند که فرد نسبت‌ به پایه‌ های فلزی آلرژی دارد، می‌ توان روش‌ های دیگری را برای جایگزینی پیشنهاد کرد. به‌ عنوان مثال زیرکونیا یک نوع ماده غیرفلزی است که سازگاری زیادی با بدن دارد و می‌ توان از عمر این بیماران استفاده کرد. استحکام و مقاومت تعیین پایه مانند مواد باکیفیت است و در این زمینه نیازی به نگرانی نیست. این پایه‌ ها هیچگونه عفونتی ایجاد نمی‌ کند؛ زیرا تجمع پلاک کمتری دارد. برای بیمارانی که دچار لثه تحلیل رفته و نازک هستند نیز می‌ توان از این پایه ها استفاده کرد و هیچگونه نمای بدی ایجاد نمی‌ کند. البته لازم است بدانید که طول عمر این پایه‌ ها نسبت‌ به پایه‌ های فلزی کم‌ تر است و احتمال ترک خوردن آن‌ ها وجود دارد.

 

بهترین ایمپلنت با کلینیک دندانپزشکی صدف

اگر قصد ایمپلنت در اندیشه را دارید، می‌ توانید همین حالا با شماره‌ های درج شده در این سایت تماس بگیرید و با کارشناسان ما در کلینیک دندانپزشکی صدف در ارتباط باشید تا در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای درمان و ایمپلنت انجام شود. در این کلینیک برای ایمپلنت از بهترین متریال استفاده می‌ شود تا رضایت مراجعه‌ کنندگان جلب شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *