جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی‌ های دردناک و تأیید شده توسط FDA است. از این روش می‌ توان برای بیماری‌ های لثه استفاده کرد که مزایای بسیار زیادی به‌ همراه دارد. این روش مؤثر یکی از جدیدترین روش‌ های جراحی لثه و بازسازی استخوان است که طی آن جراح به کمک پرتوی لیزر می‌ تواند عفونت‌ های زیر لثه بیمار را درمان کند و کاملاً از بین ببرد. روش جراحی لثه با لیزر جایگزین مناسبی برای روش‌ های سنتی است. لیزر می‌ تواند بافت‌ های دهان را بهبود بخشد و سلامت لثه را تأمین کند. از لیزر می‌ توان برای درمان بیماری‌ های لثه مثل ناراحتی، التهاب و خونریزی لثه استفاده کرد. در این مطلب از سایت کلینیک دندانپزشکی صدف همراه ما باشید تا با جراحی لثه با لیزر آشنا شوید.

جراحی لثه با لیزر چیست؟

لیزر درمانی لثه به‌ عنوان یک روش جدید و بدون درد در دندانپزشکی شناخته‌ شده است. بیشتر بیمارانی که از خدمات دندانپزشکی به‌ خاطر درد می‌ ترسند، به‌ راحتی می‌ توانند کارهای دندانپزشکی خود را بدون ترس و با استفاده از روش لیزر انجام دهند. امروزه با وجود دستگاه‌ های پیشرفته روز دنیا انجام جراحی لثه آسان شده‌ است. برای انجام عملیات درمانی در این روش از طول موج خاصی استفاده می‌ شود که می‌ تواند روی لثه و بافت‌ های دهان تأثیر بگذارد.

از جمله مزایای درمان لثه با لیزر می‌ توانیم به درد کم‌ تر، کاهش خونریزی و زمان بهبودی سریع‌ تر اشاره کنیم. با توجه به این‌ که لیزر می‌ تواند بهبود سلامت بافت‌ های لثه را تحریک کند، بنابراین نتایج آن ماندگاری بیشتری دارد. توجه کنید که این روش نیز مانند سایر روش‌ ها نیاز به مراقبت‌ های ویژه دارد تا نتایج موردنظر حاصل شود.

جراحی لثه با لیزر
جراحی لثه با لیزر

نحوه عملکرد دستگاه لیزر

لیزر به وسیله برنامه‌ های رایانه‌ ای که بسیار پیشرفته هستند و طول موج خاصی دارند قابلیت کنترل و هدایت دارد. این نوع از دستگاه‌ ها دقت بالایی داشته و  با سرعت و بدون خطا، بدون لرزش و درد از زوایای مختلف بافت دندان را درمان خواهند کرد. در این روش سرعت و دقت به‌ حدی بالا است که معمولاً جراحان در یک جلسه به‌ راحتی می‌ توانند بافت نرم و سخت را جراحی کنند.

زمان انجام جراحی لثه با لیزر

زمانی‌ که به‌ خاطر دلایل مختلف مثل ژنتیک یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان بیش‌ از حد باکتری و پلاک در دندان و لثه جمع می‌ شود، دیگر سیستم دفاعی نمی‌ تواند این عفونت‌ ها را از بین ببرد. در چنین حالتی نیاز به مداخلات پزشکی بوده که در مراحل اولیه جرم‌ گیری از روی دندان و لثه صورت‌ گرفته و دندان‌ های پوسیده درمان می‌ شوند. اگر این روش‌ ها به‌ خوبی پاسخ ندهند، لازم است برای خارج کردن پلاک‌ ها و باکتری‌ ها و درمان بیماری‌ های لثه از روش جراحی لثه با لیزر استفاده کرد.

میزان درد جراحی لثه با لیزر

نسبت‌ به روش‌ های سنتی، جراحی لثه با لیزر درد کمتری دارد اما با این‌ حال عوامل مختلفی در میزان درد و ناراحتی پس‌ از جراحی لثه با لیزر تأثیر خواهند داشت که شامل موارد زیر هستند:

  1. درجه حساسیت شخصی: واکنش نسبت‌ به درد در هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی از افراد پس‌ از انجام جراحی لثه با لیزر درد و ناراحتی کمتری احساس می‌ کنند. در حالی‌ که افراد دیگر ممکن است به‌ شدت نسبت‌ به آن واکنش نشان دهند.
  2. نوع جراحی: در میزان درد، مراحل و نوع جراحی لثه لثه تاثیر دارد. معمولاً هر چه جراحی کوچک‌ تر و سطحی‌ تر باشد درد آن کم‌ تر است.
  3. میزان تجربه و مهارت پریودنتیست: میزان تجربه و مهارت جراح لثه در کاهش درد و ناراحتی پس‌ از عمل مؤثر خواهد بود.

آیا جراحی لثه با لیزر برای همه مناسب است؟

جراحی لثه با لیزر نیز مانند سایر روش‌ ها ممکن است برای فردی مناسب باشد اما برای فرد دیگر اصلاً پیشنهاد نشود. این روش برای درمان برخی از مشکلات لثه بهترین انتخاب خواهد بود. اما نمی‌ توان برای درمان همه‌ مشکلات از آن استفاده کرد. مواردی مثل درمان التهاب لثه، پریودنتیت و سایر مشکلات لثه، پیوند لثه برای جایگزینی بافت لثه در نقاط کمیاب یا جهت بهبود ظاهر آن، هم چنین می‌ توان از آن برای کسانی که مشکل انعقاد خون یا دستگاه ایمنی ضعیف‌ تری دارند استفاده کرد.

جراحی لثه با لیزر برای کسانی که بیماری لثه آن‌ ها پیشرفت زیادی داشته، دچار سرطان دندان یا وجود توده‌ های خونریزی کننده غیرعادی در دهان هستند، نمی‌ توان استفاده کرد. همچنین اشخاصی که حالت‌ های پزشکی مثل دیابت دارند، جراحی لثه با لیزر برایشان توصیه نمی‌ شود. تشخیص انجام جراحی لثه با لیزر و انتخاب بهترین روش درمانی باید توسط دندانپزشک متخصص انجام شود. او می‌ تواند با بررسی دقیق وضعیت بیمار مناسب‌ ترین روش را انتخاب کند.

مزایا جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ ها می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در طی جراحی خونریزی کاهش پیدا می‌ کند.
  • نسبت‌ به سایر روش‌ های سنتی درد و ناراحتی کمتری دارد.
  • احتمال ابتلا به عفونت کاهش پیدا می‌ کند.
  • در این جراحی نیاز به بخیه نیست.
  • پس‌ از جراحی بهبودی سریع‌ تر انجام می‌ شود.
جراحی لثه با لیزر
جراحی لثه با لیزر

مراجعه به پزشک

در مطالب فوق یکی از روش‌ های جدید برای جراحی لثه را معرفی کردیم. جراحی لثه با لیزر به‌ خاطر مزایای زیادی که نسبت‌ به روش‌ های سنتی دارد، بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرد. اگر دچار عفونت لثه شدید و به‌ دنبال مناسب‌ ترین روش درمانی هستید، می‌ توانید همین حالا از طریق شماره‌ های درج شده در سایت با کلینیک دندانپزشکی صدف تماس بگیرید و توسط پزشکان متخصص و باتجربه این مجموعه ویزیت شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *